de 2de week! - Reisverslag uit Oost-Souburg, Nederland van wesley speijkers - WaarBenJij.nu de 2de week! - Reisverslag uit Oost-Souburg, Nederland van wesley speijkers - WaarBenJij.nu

de 2de week!

Door: wsly

Blijf op de hoogte en volg wesley

16 Augustus 2008 | Nederland, Oost-Souburg

14aug.
Yeah, gister avond een usb sticky gekocht van 1gb, dus ik kan nu altijd / overal snel een verhaaltje typen en later tegelijk op de site zetten, heb je tenminste in 1x wat leesvoer. (en het is safer voor mij, omdat mn internet nu nog langzaam is)
let op: voortaan elke dag een klein verhaaltje, en in het weekend zet ik het online, tenminste, dat is de bedoeling! :P

Heb tot nu toe alleen nog maar op pererra gewerkt (hoofdkantoor JaJo) maar vanaf nu zit ik op de BIB (BetonIndustrie Brievengat). Is een betonfabriek, de enige op curacao (van janssen de jong) en ze zijn bezig met een uitbreiding van de fabriek. Maw: een fabriek ernaast bouwen, die in de helft van de tijd, 6x zoveel productie kan leveren.
Ik loop elke keer met alain mee, hij is assistant uitvoerder (is eigenlijk een stagiaire, die hier al vanaf februari zit…) maar hij gaat eind September naar huis, en dan moet ik zijn taak geheel overnemen (en leuk dat dat is!)
Wat ik doen moet is over de bouwplaats lope nom te kijken of alles goed gaat (betonstorten, hijswerk, muurgordingen, instaleren/hijsen van machines, metselwerk etcetc) en daarover een dagrapport maken, hoe en wat, welke mensen aan het doen zijn. Eigenlijk is het gewoon een beetje toezicht houden en melden wat er gebeurt.
Maar moet ook nog (voordat Alain weggaat) een dakinstalatie ordenen. Metalen onderdelen liggen kriskras door elkaar (boutjes, moertjes, complete platen, palen etc)

15aug
Gister tot half4 gewerkt, daarna naar Strada (supermarkt zoals sligro) en daar een halfuurtje met het thuisfront gebeld. Toen ik thuis kwam was bram in een internetcafe, en wij gingen met z’n 3e richting wilhelminaplein (waar dat internetcafe is) en hebben we daar een daghap voor 10gulden gegeten. Rijst, met grilled chicken. Lekker dat het was! En dat voor maar 10gulden (=bijna 3.50 euro...)
Daarna gingen we naar huis, even gechilled, en gekaart, canasta! En natuurlijk wonnen wij (H). Daarna gingen we happy hours pakken, van 9tot10 was het bij de nachtwacht, een cafe van 20 vierkante meter, maar iedereen stond toch buiten omdat het gwn altijd warm is. Om 10uur gingen we naar cinco, een groot restaurant, waar savonds gefeest kan worden. 5gulden entree, maar was van 10 tot 11happy hour (half 12 gingen we weg). Bram had gelijk sjans (mede dankzij mij (A) ). 3meiden vroegen of hij een foto wilde maken voor hun, daarna pakte ik die camara, en moest Bram met hun op de foto, en toen had hij bijna de hele avond een gesprekspartner ;)
12uur op bed ofso, heerlijk die wekker om half7 weer af! Maar het ging goed, heb nergens last van gehad oid. Vandaag heledag buiten gelopen een beetje fotos maken en dagrapport bijgehouden, moet straks alles controleren, fotos maken en een bestand maken met die fotos, waar nog onvoltooid betonwerk in voorkomt.
Deze week slecht nieuws gehad dat madelene niet komen kon naar curacao :( maar heb deze week ook goed beseft wat ik voor haar voel, en heb ook beseft hoe zij over mij, en ons denk... en het zit wel goed :D (heel goed (A) )

Stiekem verlang ik wel naar een lekker bord van mama’s macaroni!, of frietjes van carlo’s corner!





16Aug
Zaterdag, en ja, ik ben nu aant werk -.- moet van 8 tot een uur of 3 werken, omdat er mensen van een staalbedrijf vandaag komen werken, dusja moet je een beetje toezicht houden (vanuit de keet, waar je geen zicht heb, uh-huh echt waar) maar af en toe 5min buiten lopen, je gezicht laten zien!
Gister nog lekker wezen uit eten (voor de verandering!, enige keren wanneer ik thuis gegeten heb is tot nu toe de eerste 3 dagen...) had kipsate-stokjes, 3stuks, met friet, met een extra puntzak friet! :P had honger, dat krijg je als je werkt op de bouw...
Maar was ik bijna klaar met eten werd ik (GELUKKIG) gestoord, door ene madelene ofso... ;) wat ben ik blij dat ik wesley speijkers heet, toevallig ;)
Nee maargoed, als ik thuis ben denk ik dat ik naar sea-aquarium ga, even informeren hoe duur het is om te duiken, een duikbrevet daar te halen (is een studenten duikschool, daar je brevet halen is goedkoop, en als je die daar gehaald heb kan je DAAR je spullen voor 30gulden huren oid (12euro... :P ) )
Begin al een beetje de effecten van een getinte huid te krijgen, vind ik opzich helemaal niet erg!, wat ik wel erg(er) vind, is dat ik buiten loop, met een tshirtje -.- dus dat word voortaan zoveel mogelijk ZONDER tshirt buiten lopen, naar het strand dus!... wat ik eigenlijk best wel zwaar kut vind, is dat motogp morgen om 8uur dezetijd (SOCHTENDS) begint, EN wij geen eurosport hebben :( dusja, meot er maar mee leren leven denk ik ;) vandaag is een bekende van me geland, heb alleen zn nummer niet meer ivm een keer grote schoonmaak -.-, heb al aan aantal mensen wat gevraagd / berichten achter gelaten, dus hopen dat hij zn telefoon bij heeft, kunnen we nog een beetje kletsen hier op het eiland van plezier! (eindelijk iemand waarmee ik op niveau over motoren kan praten :P ) ik verlang, naar 18december, mn telefoon staat er al vol mee met aftellingen. Ja klopt, 15december kom ik terug (wat natuurlijk VEEL leuker is!!, om iedereen weer te zien) maar 18december, eerste donderdag dat ik weer in vlissingen ben (schiet me ineens een liedje te binnen: daar moet op gedronken worden hi-ha-heu) kleine hint ;)
Nouw, nog 1 rondje lopen, en dan naar huis! Lekker in een auto die al een paar uur in 32+ graden staat.. ZONDER airco, WHOEHOE!!

Ik zeg, lekker beffen ;)

OWJA, en ik zeg boks ouwe, en JEWEH!
En, ik ben zondag rond 4u nl tijd online op msn, kan ook half5 worden ivm niet uit bed kunnen komen of degene die de sleutel heeft niet uit bed kan komen :P (10uur deze tijd, voor de helderheid)


  • 16 Augustus 2008 - 19:44

    Maddo:

    zo fijn weer es een berichtje te leze op je site..!! Kan niet genoeg van je krijgen lieverd...!!

  • 17 Augustus 2008 - 15:13

    Thea:

    Hoi Wes.
    Fijn dat je het zo leuk hebt daar. Lekker eten drinken en werken op een neger tempo. Wat kan het leven toch mooi zijn.
    Alleen jammer dat je je vriendinnetje zo'n tijd moet missen.
    Geniet nog lekker van alles en tot schrijfs.

    Groetjes Thea

  • 18 Augustus 2008 - 17:37

    Dennis:

    Hey Wes wat een fantastische verhalen zeg. Zo te lezen heb je het echt naar je zin. Blijf maar veel verhalen typen zodat we alles mee krijgen van je. Heel veel plezier en geniet er van he.... Boks ouwe hahaha!!!

    Groetjes,
    Dennis

  • 20 Augustus 2008 - 17:14

    Hans:

    Jaa man , lekker beffuh! Pas maar op dat je niet verzuipt in zo`n negerin! (tip: snorkel opzetten)

    In ieder geval leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt. Mischien da`k weer terug naar school ga.... Verder wensen wij jou nogmaals het allerbeste toe!
    Groeten uit Wagenberg en tot krabbels. Houdoe!

    Hans,Yvonne,Kirsten en Birgit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wesley

creatief, spontaan en altijd zin in een uitdaging! werkt om te leven, vooral om plezier te maken tijdens alles, maar voornamelijk uitgaan!

Actief sinds 21 Juli 2008
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 10807

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2008 - 15 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: