week 3, nu beginnen de activiteiten/feesten :D - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wesley speijkers - WaarBenJij.nu week 3, nu beginnen de activiteiten/feesten :D - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wesley speijkers - WaarBenJij.nu

week 3, nu beginnen de activiteiten/feesten :D

Door: wsly

Blijf op de hoogte en volg wesley

25 Augustus 2008 | Nederland, Amsterdam

Inleiding voordat er misverstanden gaan komen. De datum geeft aan wat ik dan getypt heb, dus het hoeft niet perse helemaal over die datum te gaan he ;)

Maandag 18 aug
Zoo, gister niets getypt, was in de keet aan het msnen, en had het te druk met alles, dus was er niet van gekomen.
Zaterdag moest ik werken, tot 3 uur, kwam ik thuis was er niemand. Ik even tv gekeken en toen werd ik gebeld, dat ze uit punda (centrum) gingen, en naart strand gingen. Tsja uiteraard ging ik er ook heen toen! Heb van 4tot 6 in het water gelegen, echt heerlijk ontspannen, gepraat, gedoken (van zo’n platvorm) en gechilled (H)
Zaterdagavond waren we naar mambobeach gegaan, tot een uur of 1 was het bijna dood, daarna was denk ik de dj contest afgelopen in een andere tent, en toen werd het hartstikke druk! (elke week strijden 4dj’s tegen elkaar, totdat er 2 overblijven, en die moeten dan in mambo draaien om te kijken wie DE dj van curacao is... ofso )
Lag er rond half5 in, was een latertje, maar was wel gezellig... met bram nog slap geouwehoerd, kansloos opt podium gaan dansen, en lekker gefeest. Had maar iets van 4 biertjes op (drink tijdens het uitgaan bright, lekker fris, en je kan ze niet zosnel drinken, dus is ook weer een voordeel! ;) )
Het was niet te geloven, mambo beach, sta je buiten opt strand (of dansvloer, wat jij wilt) en soms voel je wind, maar ondertussen is het gewoon zweten, bijna erger als in de VIC met 200man binnen!... Best afzien dus :P
Zondag heerlijk half10 mn bed uit, yeah -.- maar deed het voor een goed doel!, ging msnen met maddo en mn ouders :) en natuurlijk ook een paar andere die online waren. Tot een uur of 3gemsnt, daarna naar het huisje. Eenmaal aangekomen, nog niet eens gezeten gingen we naar de duikschool, even informeren over de prijs, wanneer we kunnen duiken enzo. Gesloten -.- om 5 uur weer terug. Wij naar de albert heijn (ja de AH, gewoon heerlijk nederlandse produten!) daar een beetje gewinkeld, en toen weer naar huis. Half6 gingen we bellen, maar ze sloten om half6, dus langskomen ging niet meer. Wel kregen we te horen dat de cursus 350 gulden (120 euro oid) kost, dat viel dan wel weer mee!! Had op een gulden of 500-600 gerekend.
Ik stop om 5uur, en dan gaan we gelijk naar de duikschool om dingen te bespreken, en afspraak maken over wanneer we beginnen. Het duurt 3dagen, dus als alles goed gaat heb ik het zaterdag over 2 weken. (29ste)
Owja, gister avond nog bij de tropen gegeten, zat ik aan mn lekkere borito met friet, krijgen we gezelschap van een lief muisje. Die zat bijna te schooien!...
We zaten er trouwens nog over te denken om een zwerfhond (of puppy) in huis te nemen, voor de lol zegmaar, heb je toch een beest in huis (afgezonderd van die ene kakkerlak die ik de eerste dag vond, want die was al dood! :P ) dobberman pups, paar weken oud, 375 gulden, we zaten erover te denken om met zn 4e een pup te nemen, maarja, na 4-5maanden zijn wij weg, en dan? Er zijn al genoeg zwerfhonden dusja.
Adios, ciao, of whatever ze hier zeggen
(ik hou het liever op boks ouwe (H) )








Dinsdag 19aug
Gister naar de duikschool geweest, ownee toch niet, we zouden met z’n 3en gaan, alleen 1 iemand kwam half6 binnen, terwijl de duikschool half6 dicht zou gaan… achja, vandaag als ik optijd thuis ben ga ik mee, anders gaan de jongens zonder mij, en voor mij reserveren/bespreken enzo. Heb al wel een vaste buddy, Bram, aangezien wij goed met elkaar op kunnen schieten en je een buddy nodig hebt bij het duiken.
Gister avond eten gehaald bij parerra, een lokaal tentje waar ze de lekkerste rijst en grilled chicken hebben! Jammer dat het een lokaal tentje is, krijg een beetje een gediscrimineerd gevoel als ik daar ben / wil bestellen... Maar we kwamen thuis, bram, sjuul en ik gingen eten, sjuul had nog 1 hap op en hij hoefde het al niet meer, dus heb ik het in de koelkast gezet voor straks (A) ... (lekker goedkoop, met nadruk op LEKKER:D)
Savonds filmpje gekeken, en klasgenoten (5-6man) kwamen bij mark op visite, ik ging er ook nog bij zitten, alleen om half10 was ik al rijp om naar bed te gaan, dus ik ging er vandoor. Vandaag lekker gewerkt, veel buiten geweest, gelijk een kleurtje op mn armen! (voortaan zonnebrand meenemen...)

Het is hier echt goed uit te houden. Het is warm, heel warm... maar een andere warmte, en je went er redelijk snel aan. Nu heb je het al ‘koud’ als het 30graden is, omdat je normala 33-35 graden gewend bent. Heb mn plekje al helemaal kunnen vinden in mn huisje, voelt lekker vertrouwd, en het voor mezelf zorgen gaat goed, heel goed. Waarschijnlijk gaan Bram en ik vanavond naar de bios, 2kaartjes voor de prijs van 1 (een kaartje is al iets van 10gulden ofso, dus echt duur is het ook weer niet :P )
Achja, ik ga nog even een rondje lopen, en dan word het weer tijd om naar huis te gaan denk, heb niet echt veel meer te doen, en hopen dat iedereen al aan het opruimen is (ik mag eigenlijk pas weg als de laatste weg is... ) (nu 16:38)
En je weet het he... lekker, frietje mayo! ;)

Woensdag 20 aug
Ja, ben ik weer eventjes!
Gister EINDELIJK naar de duikschool geweest, informatie gehaald en besproken. Zaterdag, zondag, en de week daarop zaterdag les duikcursus (van 9uur sochtends, tot half6 savonds!! :O maargoed, dan heb je het wel in 2 weken. En we hebben ookal afgesproken onderling, als we het halen gaan we zondag gelijk zelf duiken. Je mag trouwens tot 20 meter. Waarom dat zo is? Als je rond de 30meter kom krijg je een soort dronken roes over je heen, en daar heb je een paar lessen voor nodig zodat je niet schrikt oid ... (hmm :D, zou het er dan toch van kunnen komen deze ‘vakantie’ :P )
Daarna naar huis, ik ging nog tevoet eventjes naar Strada (supermarkt) en beltegoed halen, want dat was op. Blunder 1, ik nieuw beltegoed, was toevallig 6uur, ik Dewout gesmst (broer) omdat hij 20augustus jarig is... krijg ik vandaag te horen dat hij 22 augustus jarig is -.- maargoed, ik winkelen, heb dit nodig, dit, dit, dit... kom ik bij de kassa (Blunder 2), geen geld bij :P ik even paar honderd gulden gepint (pinnen kost geld voor ons, dus grote bedragen maakt het goedkoper) kom ik bij de kassa(Blunder 3), heb ik 5(!!) tassen boodschappen, en ik was tevoet -.- geloof me, die plastic tasjes met 3flessen cola, 3liter jus d’orange en nog allemaal boodschappen kunnen echt gaan snijden tijdens het lopen!
Achja, ik kom thuis, even eten wat nog over was van Sjuul, en daarna gelijk... NAAR DE BIOS!! Geloof me, ik heb nog NOOIT, maar dan ook echt nog NOOIT zo hard, en zo lang om en tijdens een film moeten lachen! Step Brothers, ging helemaal nergens over, alleen zulke slappe humor kende ik nog niet (met je ballen op een drumstel slaan, als 2-39jarige in elkaar geslagen worden door 12jarigen, en later komen ze terug om die kinderen in elkaar te slaan, beetje bruut, maar hoe ze bewegen en hoe ze doen...) een echte aanrader! Die film maakt zelfs mensen met de zwaarste depressie aan het lachen!
Savonds gelijk naar bed, was kapot (11uur ofso).
Vandaag, vandaag was een zware dag joh!, heb hele dag buiten gestaan, want om half10 kwamen de kranen, en containers al. Ik moest coordineren waar de containers moesten, welke lege opgehaald mochten worden, waar gelost mocht worden, wie wat moest doen enz enz, beetje aansturen, anders komt er niets van terecht!
Dat is hier wel zo op curacao, je moet de mensen aansturen, bijna op een stoel gaan zitten en de heledag kijken wat ze doen, en zeggen wat ze moeten doen, anders komt er niets (of bijna niets) van terecht... niet dat ik dat erg vind (A) lekker buiten in het zonnetje staan (H)

Donderdag 21Aug
GEFELICITEERD MAMS!!
Zo, 35jaar, is nog niet zo oud he ;) ...

Gister rond 6uur thuis, kwam ik thuis gingen we (Bram, Mark en ik) gelijk boodschappen doen bij de appieheijn (gister rijst, kip en groente op, vandaag gaan we gebakke aardappeltjes met ewrtjes en peetjes eten, met arnemuidenaren.. euhmm vissticks!! :P
We hebben gekeken, 7gulden pp voor avond eten.. en voor 10-12 of 15 gulden kan je uit eten... maargoed, nu zit je lekker thuis, lekker biertje erbij en gezellig uitbuiken!
Ging om 9uur al naar bed, was kapot! Vanochtend moeizaam uit bed, voor de eerste keer eigenlijk, rij ik weg naar mn werk, stuurt mn auto nogsteeds heel moeilijk (deed het gister op de terugweg laatste kilometer ook al...) maargoed, ik dacht misschien stuurbekrachteging olie op ofso, weet ik het... 500meter voor de blokjesfabriek, valt de auto uit, accu leeg, doet helemaal niets meer! Dus ik remi gebeld (waar ik heb van huur) en alain, die is me komen ophalen. Ondertussen heeft remi de auto opgehaald, maar weet nog niet wat er aan de hand is. Hoop dat hij hem kan maken, anders moet ik ergens anders een auto zoeken... en die zijn duurder :( (misschien iets met thebikeshop regelen, dan maar elke dag met de motor naar mn werk, he wat een straf :D

Tis alweer donderdag, jezus wat gaat het snel! Morgen vrijdag, concert van the partysquad (H) ... even lekker los gaan, op een nuchtere maag! (offcourse). Zaterdag kwart voor 9 duiken... jippie (was dat concert vergeten eignelijk :P )
Maar gaat wel lukken. Alles lukt (H)

MAAR, nu is mn auto der niet bedenk ik me net, en alain blijft altijd tot laat werken (werkt hier half, en studeert voor de helft af, dus elke dag 8-9uur dat hij thuis is...:P) dus nog even iets regelen met iemand, misschien dat iemand zo aardig is (A) ik geniet hier opt eiland echt... lekker weer, zonnetje overal, savonds totdat je naar bed gaat buiten in je kortebroek (en dat was het) zitten, en gewoon nergens druk over maken, alles komt wel, opt gemakje! Net als gister, we aten pas 8uur... Lekker makkelijk, geen gezeik van 6uur eten ofso, HEERLIJK.

Kreeg net een telefoontje, mn auto is gemaakt... de belt was kapot (aandrijfriem waarschijnlijk) 6uur is hij terug, kan ik weer verder de auto (mis) ge-bruiken (6)

Had alleen gister wel een moeilijke dag, miste paar mensen... :(
Maar 15december, nog maar 16weekjes ;) wat is dat nou?
Kan niet wachten, om weer in Vlissingen te zijn eigenlijk! Bij mn vriendin, familie, vrienden... yeah (maar tot die tijd zit ik lekker met mn ballen opt strand, in de zon of in de hangmat (H) )

Ps: de VIC word ook gewoon gepromoot op curacao, voor de duidelijkheid, vooral op het ‘beach’ ;)
Lekker beffen (K)

Maandag 25augustus
Even een beetje soort van valsspelen. Was vrijdag vergeten wat te typen, en ik zet zo alles online, dus nog even snel het verhaaltje, van partysquad en mn duikkunsten (H)
Vrijdag was het zover, partysquad kwam op mambobeach en wij mochten (heel vervelend los gaan en flink feest op de muziek, wat totaal geen straf was). Ik heb nog nooit (sorry robin..) ZO een goeie DJ gehoord... jezus. En die andere gast (ruben ofso) die brengt het sfeertje helemaal waar het horen moet! We waren met zn 3e rond half11 gegaan (sjuul, ik, bram) en rond 12uur kwam de rest (alain, mark, en een vriend van alain) en toen ging het dak eraf, ze begonnen met draaien en iedereen stond te dansen. Rond 2uur stopte ze en kwam er een andere (minder goeie) dj, dus mensen gingen weg (die alleen voor PS kwamen, nee niet peter speijkers) dus toen kon je eindelijk een beetje lopen (lees: 600+ mensen eerst, nu nog maar 400 oid) owja, heb 30 minuten staan wachten op voordat ik wat bestellen kon... vanmiddag / vandeweek even langs mambo, wil toch kijken of ze niet iemand nodig hebben zaterdagsavond, slome donders -.-
Maargoed, toen het wat minder druk was gingen bram en ik kutten, bram heletijd aan een gesprek helpen (met zn 2e heb je tenminste een ‘truukje/smoesje’ om in contact te komen. Bram in gesprek, ik naar de rest :P
4uur thuis, bram en ik nog hangmatten en polarren (vervangingsbier van heineken) tot een uur of 5, en die vielen verkeerd -.- .. zaterdag half9 de wekker, yeahh.... eerst viel het wel mee, maar toen we begonnen met de theori, had ik me toch een kater! (watniet goed is, duiken met alcohol in je bloed.... shht) duiken was geweldig! Echt alle vrijheid heb je, en het klaren was geen probleem.
Zondag 2de duik, gingen we naar een minderaangetast rif (beginners kunnen niet goed hooveren (stilhangen) dus kan je dingen beschadigen, zondag konden we al hooveren) allemaal oefeningen gedaan, masker af, vest uit, lood uit, enz enz... was egt leuk... ben zelfs nog (stiekem) naar 25meter gedoken (A) ik ‘lette niet op’
Bij de theorie kregen we uitleg over stikstof gebeuren blablabla (best gevaarlijk als je er niet op let, met opstijgen en safetystop...) maar we kregen uitleg waarom we maar tot 20 meter mochten... van 20 tot 40 meter zit er zoveel stikstof dat je in een dronken roes KAN raken (soms wel, soms niet) en dan word je SUPER melig (dronken) of angstig (minder leuk) maar als je melig word, legde de instructrice uit, ga je de vissen lucht geven, weet je niet meer hoe je je bril moet klaren, ga je allemaal domme kinderachtige en vooral grappige dingen doen. DUS :D
Bram en ik hebben al besloten advanced te doen, mag je tot 40 meter (niet daarom, maar tussen de 20 en 40 meter liggen wrakschepen, waar je dus alleen met advanced kan komen, en over 1,5maand is de voortplanting van koraal, en de instructeur neemt alleen advanced mensen mee.. EN je kan nachtduiken doen! Wat geweldig is omdat je dan allemaal octopussen, kreeften, en andere lichtgevende beesten ziet enzo :D
31augustus moet ik examen doen, maar die vrouw zei al dat het geen probleem ging worden, omdat alle oefeningen bij ons 3 gelijk goed gingen, en het allemaal soepel ging (het duiken opzich)

Okeeeee dat was mijn 3de week eigenlijk hier opt eiland :D
Heb echt super genoten van het weer, het duiken, en aaaaal het andere wat hier gebeurt is.
Ook ga ik komende week nog even langs een motorzaak, waar ze motoren verhuren. Ik MOET een SM huren hier opt eiland, en dan zondag hele dag lekker toeren (80eurocent per liter benzine, kan je nog wat kilometertjes maken :D )

Bedankt voor het lezen (H) en de fotos staan op mn hyves / komen op mn hyves...
(w-slyyy.hyves.nl) vandeweek ook even fotos uitwisselen van andere stagaires... sta ik er ook eens op (A)

De groeten! En tot heel snel terug in nederland... :(
(en nog sneller terug op het ww-web)



Owja: gister voelde het water koud aan, watertemperatuur was 28graden (A), heb je beetje een idee hoe warm het smiddags buiten is



Maar wat wel is. ZOENEN IS GAAF (H) (K) hvj




  • 25 Augustus 2008 - 18:03

    Pa:

    Hoi wes,
    Leuk weer wat te lezen en dat het allemaal zo goed en gezellig is daar.
    De verhalen van het duiken klinken goed,misschien na het paraspringen ook iets voor mij?Kan jij misschien mijn buddy zijn.Succes met je examen a.s zaterdag en dan niet te diep he.
    We bellen weer snel en houden alles op je site bij.Groetjes en kussen vanuit een minder warm Nederland. Doeiiiiiiiii.

  • 26 Augustus 2008 - 17:09

    Ben:

    hej wes
    zo te zien alles goed daar hé =d
    kwou dak mee met je daar zat lekker chille in de zon :d

    amuseer je daar nog maar goed en als je terug bent spreken we zeker af!!
    groetjes ben
    xxx

  • 26 Augustus 2008 - 18:53

    Ma:

    Hai Wes,

    Ik had gisteren al een berichtje gedaan, maar er is zeker iets fout gegaan! Ik vond het heel leuk om zo veel te kunnen lezen. Zoals je ziet heeft papa gisteren al een bericht gezet toen ik met Vic op school was. Hij kan dus ook de verleiding niet weerstaan. Ga zo door!

    groetjes en tot snel.
    Ma.

  • 27 Augustus 2008 - 22:45

    Chey:

    heey buurmannetje!
    wow lees net je verhaal en t klinkt egt waanzinnig leuk! lkkr duiken :o egt gaaf, en tis daar tenminste lkkr warm nice orr.. succes met je examen mr dat zal vast wel goedkomen hea ;) hmm je feestjes daar klinken ook totaal niet verkeerd ! Partysquad (h) whoehoe! tog vindk dat je mr weer snel trug moet komen om hier weer een flink feestje te bouwe ;) nja, heeeeeeeel veel plezier en succes nog daar

    Dikke Kus
    Chey!

  • 28 Augustus 2008 - 15:38

    Deborah:

    he broertje! ik lees dat je het prima naar je zin hebt daar! vind ik echt heel erg leuk voor je! wel vervelend zeker he dat mooie weer....ben best een beetje jaloers hoor.met mij gaat alles prima en met spike ook... hij wordt zelfs waaks...hahahaha. volgend weekend ga ik een weekend met maurice naar maastricht! als het goed is op de motor,maar dat ligt een beetje aan het weer.... ik laat je nog wel weten hoe het is geweest.... succes met duiken en veel plezier nog verder... ik spreek je snel weer. dikke kus van je zus! ik hou van jou!

  • 30 Augustus 2008 - 08:32

    Maddo:

    Heerlijk om zo veel te lezen, was ook zo blij met je brieven..!!
    :D
    tot vanavond op msn schatje..!!

    xxx

  • 02 September 2008 - 17:11

    Déwout:

    Hé Wes,
    Leuk om te lezen dat alles goed gaat daar. Klinkt allemaal kei gezellig, wel terugkomen he, ik hoor allemaal van die vage verhalen dat je daar wil blijven. dat mag alleen als ik ook mee mag dan haha.. Ohja Blunder 1 is je vergeven hoor, beter te vroeg dan te laat bellen voor mijn verjaardag. Spreek je snel weer. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wesley

creatief, spontaan en altijd zin in een uitdaging! werkt om te leven, vooral om plezier te maken tijdens alles, maar voornamelijk uitgaan!

Actief sinds 21 Juli 2008
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 10812

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2008 - 15 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: