week(5) 6.. geweldig nieuws, geweldig uitzicht! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wesley speijkers - WaarBenJij.nu week(5) 6.. geweldig nieuws, geweldig uitzicht! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wesley speijkers - WaarBenJij.nu

week(5) 6.. geweldig nieuws, geweldig uitzicht!

Door: wsly

Blijf op de hoogte en volg wesley

12 September 2008 | Nederland, Amsterdam

Vrijdag 5 September

Teringsodeshitties, wat een hitte!! Moet vandaag veel buiten werken, maar dan ook echt werken (dit keer).. dus het was best wel inspannend. Gister waren we niet gaan happy-hourrerrrern.. want we waren allemaal kapot!.. dus gingen ‘optijd’ naar bed. Had nog eventjes met mn zusje en met mn vriendin gebeld.. ahh wat heerlij kwas dat om hun weer eventjes te horen.. (was ook niet lang met madelene... ahum:P)
Dusja, vandaag veel buiten geweest, heb al mn 2de shirt aan (in de pauze gaan omkleden, kon mn tshirt uitwringen.. en ook gelijk naar parera geweest, hmm daar hebben ze de LEKKERSTE rijst met grilled chicken die je ooit van je leven geproefd heb!.. heerlijk.
Dus, nu tot een uur of half 5 werken, daarna lekker weekend hebben (H).. ik MOET nu naar mambobeach.. anders komt het er nooit meer van :P en het is toch vanavond happy hour daar, DUS nog een extra reden om te gaan (maar dan wel 100%cola voor mij, aangezien ik morgen mn duik examen heb :D ...)
Over duiken gesproken, vorige week waren der 4 duikers gingen rond 4uur duiken, maar raakte in een stroming. Waren na 45 min nog niet terug bij de boot (afgesproken) en de boot + kustwacht is gaan zoeken.. maar tevergeefs, het werd donker en de duikers hadden niets van breekstaafjes oid bij (waren niet van plan een nachtduik te houden) maar de volgende dag waren ze allemaal gevonden, heelhuids!... dankzij het warme water (alhoewel 28graden ook niet lekker is om van 4 tot 8uursochtends in te liggen) en 2 ervaren duikers was alles goedgekomen :D maarja, dat gebeurt mij nooit (naiif...?)
Dat was trouwens op klein curacao, eiland hier vlakbij, maar daar staat altijd sterke stroming, dus no-worries! ;)
DUS, morgen krijgen jullie lekker niets te horen :D .. want dan ben ik duiken, en savonds kan ik niet op internet, zondag is internet cafe gesloten, maar misschien dat ik naar de BIB kom.. maar dat weet ik nog niet.. ligt aan de ‘kater’ en aan het weer (waarschijnlijk word het toch het strand....)
Wat ik trouwens geweldig vind.. iedereen heir is me papiamento aant leren :P... echt grappig..
Meest gebruikte woorden:
Dushi (liefje, schatje blabla)
Konta bai (hoe is het)
Terkostabon (alles goed)
Bon (goed)
Si (ja)
Hopi solei (veel zon.. hopi bon = heel goed)
Ikoeboh (en met jou)

Zo kan je toch al snel een leuk gesprekje voeren, tenminste om te beginnen :D ...
(alleen als het niet goed gaat weet je vaak niet wat ze bedoelen.. zoals gister.. het ging niet goed want het regende savonds... en dan in het papiamento.. tsja :P sta je daar eventjes)

Ayooo! (totziens, houdoe, lekkerbeffen)



Vrijdag 12 september

Tsja, lang geleden... poepoe, stage is toch redelijk zwaar. Moet eigenlijk vanaf nu de hele tijd buiten lopen, en het bijhouden van dit dagboek-soort-achtig-gebeuren lukt me ook niet zo heel regelmatig... dus bij deze wel weer een berichtje!
Even kijken, in een notendop: duikbrevet gehaald, lopen bakken opt strand, gesolliciteerd @ mambobeach, flink gefeest in tmf-cafe / karaokebar (had wat te vieren), eerste keer op donderdag (in curacao) met een kater op je werk verschijnen, campo alegre geweest enzenzenzenz

Het verhaal: begin bij het begin? Ok..
Zaterdag was het dus zo ver, duikexamen... eerst gingen we praktijk doen, moesten we eerst nog wat oefeningen examineren, en bij de 2de duik moesten we zelf een route bepalen, navigeren en een duikplanning maken. Iedereen goed geslaagd..! smiddags, eerst een lekker stokbrood gegeten, theori. Ik was eerste klaar, dus kreeg gelijk de uitslag, geslaagd! 14fouten, van de 15 die mag... maargoed, geslaagd is geslaagd... Bram en Sjuuleke waren ook geslaagd. Nu als we tijd hebben gana we nog duiken.. tis alleen een beetje druk in de weekenden :P (bbq, strand, bbq OP het strand enzenz ;) )
Zondag waren we naar het strand geweest, omdat iedereen zo brak als een pannekoek was, gingen we naar het dichtbijzijnde strand, mambobeach! Tsja, na 3 stoeltjes veroverd te hebben, eerst heerlijk gebakken, om vervolgens naar een vlot te zwemmen, daar stom ouwehoeren, moppen tappen (leukste was: ik: het heeft 4poten en het blaft Bram: een hond? Ik: ah je kent hem al.. :( helemaal kapot lachen :D ) enn toen weer gebakken, want van 5-6 was het happy hour, dus gingen de heinekentjes er wel lekker in (even ter ilustratie: strandstoel, zon, 30graden, lekker windje, heineken in je hand... wat een stage!) ow, en toen ook gelijk een solicitatieformulier ingevuld. Ze waren best enthousiast...) euhmm ja..
Owja, zaterdag hiervoor waren we nog naar campo geweest.. wisten wij veel waren we der om 9uur.. was het nog helemaal dood, we waren bijna de enige (afgezonderd van de 150 dames...) maarja, beetje gepoolt en geouwehoerd.. echt een leuke tent eigenlijk, overal banken (worden denk ik ook op zn speyk’s gebruikt!) maar je kan er heerlijk chillen. Waren ook gewoon groepen mannen die gingen domino-en... echt zo overdreven.. hahaha maargoed, daarna gingen we nog naar mambo om te stappen..

Euhmmmm maandag dinsdag lekker lopen lamballen, en beetje overgewerkt.
Woensdag, de dag van het goede nieuws! Madelene heeft vrijgekregen, en gelijk een ticket gekocht :D... 13november tot 23november, is ze lekker op curacao, bij mij! Geweldig.. kan nu al niet meer wachten totdat het zover is! Dus dat moest gevierd worden vonden we (met zn alle..) DUS, tmf cafe heeft woensdag van 9 tot 11 happy hour, geen probleem, wij 9uur voor de deur... stapte we binnen, ik dacht, naa moet het toch wel vieren eigenlijk. Mark had 3 bier besteld voor ons. Ik zei, danku maar moet het eventjes in mn eentje nog gaan vieren. Die ‘beer 52’ ging er makkelijk in, om vervolgens ook maar gelijk 3 pissang amaretto shotjes te bestellen, en gelijk achterover te kiepen... ja de avond was geslaagd! Na goed lam te zijn, bleek dat het een karaoke bar was, he wat jammer... bram en ik: kom zingen.. zo gezegd zo gedaan, jansmit met als de morgen is gekomen.. ja het was een leuke avond :P sjuul ging eerder naar huis, dus wij gingen lopend terug (1km maar ofso) dus na de nodige fotos, slap geouwehoer, gekut, en gelambalt zijn we maar gaan lopen. Na bijna aangevallen te zijn door 2 honden, voor het oranje knipperend stoplicht gewacht te hebben, en kruipend van de poort naar de achterdeur gegaan te zijn, kwam ik erachter, dat ik geen sleutels bij had (sjuul reed) en hij alles op slot gedaan had... yeah.. dus ik maar bij de buren geslapen. Sta ik in mn onderbroek, probeert mark hem nog kapot te scheuren, helemaal eraan te hangen (hoorde donderdag de reden: als hij kapot was moest ik in mn blote ballen bij bram slapen... ha ha ha) maargoed, lekker geslapen, zonder kussen en deken, om vervolgens na 4.5uur, met je lame kop naar je eigen huis te gaan, douchen, omkleden en naar je werk te rijden... wat duurde de donderdag lang. Nja, dat zijn eigenlijk wel een beetje mijn wilde verhalen van de afgelopen week... niet echt zo heel veel gebeurd dus, en het was ook niet zo leuk. En als we toch omgekeerd aan het praten zijn is het hier ook altid kut weer :D egt vreselijk!

Ahh nog 62 nachtjes slapen, daarna komt mn liefje deze kant op!... heerlijk gevoel is dat..

Ayooo en tot de volgende keer, tot sms, tot bels, tot 13november, tot 15december, tot 18december... ik zeg: lekker beffen



Ps: alle fotos komen morgen op mn site (van mijn album.nl) dus dan bewerk ik deze pagina morgen, met extra fotos... en stuur ik ook nog een berichtje door naar iedereen op hyves.

Pss: ik mis je :( kon je nu maar hier zijn, lekker samen genieten in de hangmat van de warmte, op het strand liggen, lopen ....... enz kan niet wachten tot 13november. En ja, het is waar. Jij bent die ene voor mij, waarmee ik alles wil delen (K)

  • 12 September 2008 - 18:08

    Bright:

    Je bent lekker aan het feesten lees ik wel zo ;) Haha!

    Vooral blijven doorgaan want dit is echt ones in a lifetime kerel!

    Zie je nog wel volgend seizoen bij een ritje.

    Gr,
    Nicky (Bright)

  • 15 September 2008 - 10:40

    Ma:

    Hai Wes,

    Weer wat te lezen gehad. Heel leuk. Ik zie uit naar de foto's, ben benieuwd. Tot snel!

    groetjes van je moeder.

  • 17 September 2008 - 12:48

    Goddoapplo:

    heej nicole hier;) maar ik ga ff schuil onder de naam goddoapplo voor een projectje voor school:P
    maar ik ben nogsteeds hartstikke jaloers!! jij lekker daar zitten:P
    haha nou geniet er nog maar van!

    groetjes
    goddoapplo

  • 18 September 2008 - 18:51

    Je Hommie:

    Ey swaaaaaaa
    Wegens te veel motivatie, slecht weer, het slechte eten vanmiddag, de dramatische stranden hier, de lauwe polars kijk ik ff op je site. Ik zeg goed bezig x berrichten. En euhhh spreek je zo he hahaha
    Laterz

  • 18 September 2008 - 18:51

    Je Hommie:

    Ey swaaaaaaa
    Wegens te veel motivatie, slecht weer, het slechte eten vanmiddag, de dramatische stranden hier, de lauwe polars kijk ik ff op je site. Ik zeg goed bezig x berrichten. En euhhh spreek je zo he hahaha
    Laterz

  • 30 September 2008 - 17:28

    Ma En Pa,:

    Hai Wes,

    Jammer dat je niet meer zo veelk schrijft. Vond het altijd leuk iets te lezen. Ik snap het wel, maar toch jammer.

    Groetjes en tot snel.
    Je moeder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wesley

creatief, spontaan en altijd zin in een uitdaging! werkt om te leven, vooral om plezier te maken tijdens alles, maar voornamelijk uitgaan!

Actief sinds 21 Juli 2008
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 10805

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2008 - 15 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: